"the stone merchant" gibi berbat bir filmde oynayarak, ona olan hayranlığımızı bir çırpıda bitiren harvey için, şu dakikada biten aşkımız için çok üzgünüz.
film feci. renzo martinelli yönetmiş. senaryo berbat. kötü bir film. film, film olarak kötü ve bu nedenle nefret edilesi değil sadece. niyet ettiği şey çok çirkin, itici. çok yanlı. islamiyet hakkındaki fikirler olabildiğince sığ olmakla kalmıyor, ayrıca sürekli terör sözcüğü ile yanyana kullanılıyor. mesela şöyle bir laf geçiyor:" müslümanların hepsi terörist değil, ama teröristlerin çoğu müslüman"(!!!)
filmin bir kısmı türkiye'de kapadokya'da geçiyor. eh tabii filme göre türkiye el kaide'nin cirit attığı, islam terörizminin ayyuka çıktığı bir ülke. filmin sonunda her şeyi bilen ve gören profesör, şu dersi verir sınıfına ve tüm batı camiasına: kara mustafa önderliğindeki islamiyet 1683 yılında viyana'da durdurulduktan sonra, en zayıf dönemini yaşamaya başladı. ancak şimdi tekrar yükselişte ve tehlikeyi görüp önlemimizi almamız gerek. (!!!)
jean march ne kötü bir oyuncu, yarabbim. harvey, piano filmindeki yakışıklılığındaydı ama kimyaları hiç tutmuyordu. harvey'in tutkusu olabildiğince nedensizdi. insan öyle bir hatuna öyle tutkuyla aşık olamaz ki! sadece sevişme sahnelerinde başarılı bulduğum jean march'ın inlemelerinin ise numara olduğu gün gibi ortadaydı.
harvey bu filmde sadece para için oynamış olmalı. senaryoyu da okumamış muhtemelen. olan aşkımıza oldu. aşkolsun sana harvey!
filmde yasemin sannino, turnalar adında güzel bir şarkı söylüyor. onu bulamadım. cahil periler filmindeki şarkısı birdenbire aşağıda. fena değil.
not: filmde harvey keitel oynamasaydı, berbat filmlerden biri daha deyip hiç sinirlenmezdim.
3 yorum:
cok acikli birsey boyle filmlerin cekiliyor olmasi. harvey keitel beni de hayal kirikligina ugratti bak simdi. bir de o oynadi icin bir dolu insan izler bu filmi. biz de gecen gun 300'u izleme hatasina dustuk. korkunc bir film, hatta film bile demem ben ona. tarihsel, kulturel yanlis aktarimlar ve abartilar bir yana, film irkci bir film resmen. ayrica senaryo da cok zayif.
ama bu yazdigin film daha da kotuymus ne de olsa gunumuzde geciyor. bugunku durumu yanlis aktarmanin etkisi 2000-3000 yil oncesini yanlis aktarmaya kiyasla cok daha fazla..
Evet, doğrusu sevdiğim oyuncuyu berbat, hatta sadece sevmediğim bir filmde görünce en hafifinden demoralize olmamak elimde değil. Hele bu Harvey Keitel gibi, özellikle bağımsız ve iyi filmlerde oynamayı seçen bir oyuncu ise.
Çok parasız kaldı veya birine söz verdiği için oynadı, gibi hafifletici bir nedeni var mıydı, acaba?
filmin kötü olup olmadigini bilmiyorum, izlemedim.degerlendirmeler haklidir saniyorum.iyi oyuncularin kötü filmlerinin olmasi sasirtici degil.buna degil fakat yazinin bir yerinde gecen, "keatel'in tutkusu tamamen nedensizdi" sözüne takildim ben.filmdeki tutku halinin ikna edici olmamasiysa kastedilen, neyse.fakat degilse, tutkunun nasil bir nedenselligi bekleniyor acaba?tutku ile nedensellik arasinda nasil bir iliski kuruluyor merak ettim acikcasi?
psikanalitik bir nedensellik mi mesela?
Yorum Gönder