Salı, Ağustos 10

her şey hazır, kurabiyeler dahil.

kaya kurabiye tarifi portakal ağacı'ndan. teşekkür ederim.
yalnız ben margarin yerine tereyağı ve hava sıcak diye de üç yumurta yerine iki yumurta kullandım.

gidiyoruz. evet evet.  tatile. denize. ege'ye! hazırlıklar iki gündür sürüyor. dün alışveriş telaşı ile geçti. ufak tefek hediyeler aldım ablamlara, arçil'e de mayo, bornoz takımı vs. bugün de ev, ütü, giysiler... saçımı da daha koyu bir renge boyadım. bileti dün internetten aldık, bugün arayıp kontrol ettim. önce otobüsle bursa'ya, ablama gideceğiz, akşam yemeğini orada yiyeceğiz (sanıyorum izmir köfte, makarna. tatile gideceğimiz için dolabı boşaltmış ablam. kusura bakmayın, dedi.), sonra galiba sabah erkenden, arabayla didim'e doğru yola çıkacağız. gideceğimiz yer didim civarında bir yermiş. ablamlar çok sever, her yıl oraya giderler. bot da götürüyormuşuz, balık tutabilecekmişiz.


susamlı, tuzlu kurabiye tarifi, mekanımız mutfak sitesinden. teşekkürler.
mahlep yerine vanilya kullandım.

ablam arayıp, geliş saatimizi öğrendi. "akşama da kurabiye yapalım," dedi yol için. yarın yorgun oluruz, canımız bir şey yapmak istemez diye, ben bu akşam son olarak kurabiyeleri de yaptım. bir de insan kendi mutfağında daha pratik oluyor. nefis oldular. çay demledim, yiyorum şimdi. kaçak, kaya kurabiyemi çok sever, un kurabiyemden bile daha çok. överken gerçekten maharetimi mi övüyor, yoksa ben ne yapsam onu güzel mi buluyor, pek emin değilim, ama bence deneyin, gerçekten çok lezzetli. ben kaçak için yaparken, başka bir sürü organik kuru meyve de koymuştum. isterseniz kuru hurma, taze meyve parçaları da ekleyebilir, hatta şeker yerine pekmezi tercih edebilirsiniz.

şimdi biraz dinleneceğim, arçil'in oyunu bitecek, bavulları hazırlayacağız. sonrasında bir film izlerim ve uykum gelinceye kadar nostromo'yu okurum.

denize düşkün değilim, ama yine de heyecanlanıyorum gideceğiz diye.

Hiç yorum yok: