Salı, Ekim 21

krister henriksson'a nasıl aşık oldum



Faithless (Trolösa)
Director: Liv Ullman
Cast: Lena Endre, Erland Josephson,

Krister Henriksson, Thomas Hanzon, Michelle Gylemo


onu uzun uzun, bıktırıncaya kadar anlatmak isterdim yeniyetme bir aşık gibi. kurt wallander'in dizi filmindeki dedektif rolüyle kalbimi çaldığını zaten biliyorsunuz. ama nasıl desem, aşkın o halinde onun yalnızlığını paylaşma fikriyle birlikte derinleşen bir şefkat dürtüsü de vardı. en karmaşık, en şiddetli, en çirkin durumlarda bile terbiyesini hiç bozmayan dedektifimdi. adalet duygusu, ona ulaşacak tüm araçları da insancıl kullanmayı sağlayacak ölçüdeydi. efendilik, doğasında vardı. sonradan öğrenilmiş, hayatın kritik noktalarında kaybolan bir şey değildi. bu dizideki haliyle ona olan aşkım evcil, yumuşak, anlaşılır ve eşitler arası dengeli bir ilişkiye olanak tanıyacak nitelikteydi. onu böylece ömür boyunca, sakince sevebilirdim.


ama her şey dün gece değişti. ona aşığım:) bu aşkın içinde de aşk dışında, şefkatmiş, yalnızlığını paylaşmakmış, dengeli ve eşit bir ilişkiymiş gibi numaralar yok. tehlikeli, şiddetli, tekinsiz bir şey:) böyle işte, bildireyim dedim. siz de izleyin, siz de aşık olun.

kurt wallander'in çok sevdiğimiz ingmar bergman'ın bir filminde oynadığını öğrenmiş bora. altyazılarını filan döşeyip, CD'ye kaydetmiş. bu filmde, yine klasik yakışıklılık ölçülerinden hiç birine uymuyor. yine şişman, kırış kırış yüzlü, eh hantal ve sarsak sanki biraz da. ama yine muhteşem gülümsüyor. hani yüzde gülümsemeden önce gülümsemeyi haber veren dalgalanmalar olur ya, onda bu şahane oluyor:) bir de ne zaman bakışlarına odaklansa kamera, ben neredeyse gözlerimi ekrandan kaçırdım; öyle güzel bakıyor. çok iyi bir oyuncu. bu filminde dizideki halini hiç hatırlatmadı. filmin yönetmeni liv ullmann da olsa, filmin senaryosunu yazan ingmar bergman'ın tarzı her karede hissediliyor. bergman tutkunlarının, ötesi, içerdiği romans ve ilişkilerdeki kadın kahramanın yaşadığı trajediyi kendine yakın bulma olasılığı yüksek olacağı için 'bergman seven kadın izleyicilerin' daha çok hoşuna gidecek. ayrıca kadın oyuncu lena endre muhteşem bir oyuncu.


ben bora'dan filmi indirmenizi sağlayacak linkleri vermeyi öğreneyim buraya ekleyeyim. olmazsa siz de öyle yapar, izlersiniz.

ben şimdi rusça'ya geri döneyim.


sevgiler.