Pazartesi, Ekim 4

peri kitaplığı II

çello çalan kedi

sitesini, fotoğraflardan müziğe, kitaplara, hayata bakışıyla çok beğendiğim, kendime çok yakın bulduğum çello çalan kedi,  yazılarımı ta başından itibaren okuyup, bahsi geçen kitapların listesini yapmaya başlamış, geçen mayıs ayında da bu listenin ilkini bana göndermişti.

bu sitede konular içiçe geçtiği için kategoriler yok, bir başlığı açıp okuduğunuzda, içinden ne çıkacağı hiç belli olmayan bir sandığı açmış gibi oluyorsunuz. çello çalan kedi'nin bu listeleri benim için bu nedenle çok önemli. onun listesiyle ben, hangi kitapları, ne zaman okuduğumu, o zaman ne hissettiğimi, bizzat o kitaptan niye bahsettiğimi... bir şekilde, kitap okuma tarihiyle şekillenen kendi tarihimi hatırlıyorum.

çello çalan kedi, ikinci listeyi yapıp göndermiş. ona nasıl, ama nasıl teşekkür edeceğimi hiç bilemiyorum. burada yayınlıyorum ki, bu siteye onun sayesinde bir dirlik düzenlilik gelsin.


çello çalan kedi

(...) Seni okurken kitaplar konusunda not almaya elbette devam ettim. Oluşan liste işte karşında seni bekliyor.



Sevgiler


Not: Aşağıdaki liste Nisan 2009'a kadar ki... böylece sayfandaki ayracımın yerini de işaret etmiş oluyorum. Sanıyorum kitaplığında 3. rafa geldiğimde tarih bugünü gösteriyor olacak...


peri kitapları bölüm II

(nisan 2009'a kadar)


1- Toplumunun Aynasında Karga – Boria Sax
2- Çamlıca’daki Eniştemiz – Abdülhak Şinasi Hisar
3- Ezop Masalları – Helen Word
4- Aylak Köpek – Sadık Hidayet
5- Fahim Bey ve Biz - Abdülhak Şinasi Hisar
6- Karanfilsiz – Hakan Şenocak
7- Pierre ya da Belirsizlikler – Herman Melville
8- Naj – Hakan Şenocak
9- Ölüm Seferi – Joseph Conrad
10- Göldeki Kadın – Raymond Chandler
11- Av dönüşleri – Faruk Duman
12- Stanley Kubrick - Paul Duncan
13- Ölü Albayın Kızları – Katherine Mansfield
14- Mırıldandığım Öyküler – Julio Cortazar
15- Köpek Olmanın Güçlüğü – Roger Greiner
16- Sartoris – William Faulkner
17- Batılı Gözler Altında – Joseph Conrad
18- Suskunlar – İhsan Oktay Anar
19- Brooklyn Çılgınlıkları – Paul Auster
20- Derviş ve Ölüm – Meşa Selimoviç
21- Osmanlı’da Kurumlar ve Kültür – Murat Belge
22- Güzel Sanatların Bir Dalı Olarak Cinayet – Thomas de Quincey
23- Soğukkanlılıkla – Truman Capote
24- Bella’nın Ölümü – Georges Simenon
25- Kupa Arabası Cinayeti – Fergus Hume
26- Bir Albüm dolusu Cinayet – Eugenia Parry
27- İkiye Bölünen Vikont – Italo Calvino
28- Ağaca Tüneyen Baron – Italo Calvino
29- Varolmayan Şövalye – Italo Calvino
30- Yargıç ve Celladı – Friedrich Dürrenmatt
31- Rekin Teksoy’un Sinema Tarihi – Rekin Teksoy
32- Dünya Sinema Tarihi – Geoffrey Nowell Smith
Aşağıdaki liste 27 Mart 2009 tarihli kitaplar konulu mim içerisinde yer almakta, bir nevi Endişeli Peri'nin etkilendikleri...
33- Suç ve Ceza – Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
34- Döşeğimde Ölürken – William Faulkner
35- Kum Kitabı – Jorge Luis Borges
36- Büyücü – John Fowles
37- Kızılağaçlar Kralı – Michel Tournier
38- Şato – Franz Kafka
39- Yabancı – Albert Camus
40- Yalnız Bir Avcıdır Yürek – Carson Mcculers
41- Mrs Dalloway – Virginia Woolf
42- Öyküler – Katherine Mansfield
43- Muhteşem Gatsby – Scott Fitzgerald
44- Yaşlı Adam ve Deniz – Ernest Hemingway
45- Otomatik Piyano – Kurt Vonnegut
46- Franny ve Zooey – Jerome David Salinger
47- Bütün Hikayeleri – Sait Faik Abasıyanık
48- Kara Kitap – Orhan Pamuk
49- Benim Adım Kırmızı – Orhan Pamuk
50- Saatleri Ayarlama Enstitüsü – Ahmet Hamdi Tanpınar
51- 9. Hariciye Koğuşu – Peyami Safa
52- Parasız Yatılı – Firuzan
53- Aylak Adam- Yusuf Atılgan
54- Ken Parker – Giancarlo Berardi




john williams................




Hiç yorum yok: